WARUNKI WSPÓŁPRACY
Szanowni Państwo,
poniżej znajdą Państwo szczegółowe informacje dotyczące współpracy handlowej z firmą:
OPTIMEX GROUP MATEUSZ FLORCZAK,
UL. TRÓSZYŃSKIEGO 7, 01-693 WARSZAWA
NIP: 525-25-37-096
zwaną dalej DOSTAWCĄ,
a klientem firmy zwanym dalej KUPUJĄCYM.
SPRZEDAŻ PRODUKTÓW
Produktami sprzedawanymi przez DOSTAWCĘ są oprawy okularowe i okulary przeciwsłoneczne, a także akcesoria do nich, których DOSTAWCA jest dystrybutorem na terenie Polski, wg. warunków umowy z producentem tj. Marchon Eyewear dla marek: Lanvin, Victoria Beckham, Paul Smith, Donna Karan, DKNY, Lacoste, Nike, Skaga, Zeiss; Stepper Eyewear dla marek: Stepper Origin, Stepper Spirit i Stepper Kids oraz Swiss Eyewear Group (SEG) dla marki INVU.
KUPUJĄCY ma możliwość złożenia zamówienia na produkty w następujący sposób: poprzez wizytę Przedstawiciela Handlowego w siedzibie KUPUJĄCEGO, za pośrednictwem Opiekuna Przedstawiciela Handlowego, drogą elektroniczną na wyznaczony przez DOSTAWCĘ adres mailowy, za pośrednictwem platformy B2B www.b2b.optimex.com.pl
Ceny produktów określone są w cenniku dostępnym u Przedstawicieli Handlowych, a także w siedzibie DOSTAWCY. Sugerowane ceny odsprzedaży detalicznej dostępne są na zapytanie KUPUJĄCEGO skierowane do Opiekuna Przedstawiciela Handlowego. DOSTAWCA zastrzega sobie prawo do zmian w cenniku, zgodnie z wytycznymi producenta.
KUPUJĄCY prowadzi sprzedaż ww. produktów we własnym imieniu i oświadcza, że posiada wszelkie uprawnienia do sprzedaży detalicznej i spełnienia wymagań dotyczących zgodności z zasadami prowadzenia działalności związanej z obrotem wyrobami medycznymi.
Złożone zamówienie podpisane przez KUPUJĄCEGO jest wiążące zarówno co do wybranych modeli okularów jak i warunków handlowych. Jeśli zamówienie nie zostanie zrealizowane przez DOSTAWCĘ w ciągu 6 miesięcy od daty jego złożenia, KUPUJĄCY ma prawo zrezygnować z odbioru towaru, a zamówienie zostanie anulowane.
DOSTAWA PRODUKTÓW
DOSTAWCA dostarcza zamówione produkty za pośrednictwem firmy logistycznej, do miejsca wskazanego przez KUPUJĄCEGO, w oparciu o zamówienie określające ilość i dane identyfikacyjne produktów.
Termin dostawy to najbliższy możliwy termin wyznaczony przez DOSTAWCĘ lub termin uzgodniony z KUPUJĄCYM. Faktura VAT wysyłana jest do KUPUJĄCEGO drogą mailową.
Jeżeli wartość faktury VAT nie przekracza kwoty 1000zł netto, zamówienie dostarczane jest na koszt KUPUJĄCEGO, a koszty logistyczne wyszczególnione są na fakturze. Jeśli kwota zamówionych produktów jest wyższa niż 1000 zł netto, koszty logistyczne pozostają po stronie DOSTAWCY.
KUPUJĄCY zobowiązany jest zgłosić braki ilościowe lub jakościowe w dostawie, w formie mailowej poprzez kontakt z Opiekunem Przedstawiciela Handlowego, w terminie 48h od momentu dostarczenia przesyłki przez firmę logistyczną.
KUPUJĄCY zobowiązuje się do prezentowania w swoim punkcie sprzedaży, zakupionych od firmy produktów w odpowiedni sposób, wg. wytycznych Przedstawiciela Handlowego i Działu Marketingu DOSTAWCY.
PŁATNOŚCI
Płatność za zamówione przez KUPUJĄCEGO produkty, następuje przed wysłaniem produktów przez DOSTAWCĘ na zasadzie faktury proforma, za pobraniem lub w terminie wyznaczonym na fakturze VAT.
KUPUJĄCY zobowiązany jest do zapłaty za dostarczone produkty w terminie i na zasadach określonych na fakturze VAT.
Płatności należy dokonywać na numer konta umieszczonego na fakturze VAT podając w tytule przelewu numer faktury. Kwota przelewu musi być identyczna jak na fakturze, nie należy płatności łączyć ani pomniejszać o faktury korygujące ze względu na zautomatyzowany proces księgowania płatności. DOSTAWCA zastrzega sobie prawo do naliczenia odsetek ustawowych oraz wstrzymania dostaw w przypadku braku terminowej zapłaty od kupującego.
KUPUJACY zobowiązany jest do zrealizowania zamówienia deklarowanych ilości w ciągu roku wg. ustaleń z DOSTAWCĄ. Nie wywiązanie się z deklaracji skutkuje wystawieniem faktury korygującej na udzielony przez DOSTAWCĘ rabat na całe zamówienie.
REKLAMACJE I WSPARCIE POSPRZEDAŻOWE
Produkty zakupione u DOSTAWCY objęte są 2 letnią rękojmią, licząc od daty zakupu przez KUPUJĄCEGO. Reklamacja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych, powstałych wskutek niewłaściwego przechowywania produktu oraz uszkodzeń powstałych w wyniku montażu soczewek okularowych. Uszkodzenia mechaniczne podlegają odpłatnemu serwisowi posprzedażowemu. Warunkiem obciążenia DOSTAWCY odpowiedzialnością za wady towaru jest profesjonalne (tj. z zawodową starannością i wiedzą) obchodzenie się przez KUPUJĄCEGO z towarem i używanie tego towaru zgodnie z jego przeznaczeniem.
PROCEDURA ZGŁOSZENIA REKLAMACJI
W celu złożenia reklamacji na zakupiony u DYSTRYBUTORA produkt, KUPUJĄCY proszony jest o kontakt z Działem reklamacji drogą mailową na adres: reklamacje@optimex.com.pl lub poprzez formularz reklamacyjny na platformie B2B: https://b2b.optimex.com.pl/reklamacje
Prosimy o przesłanie następujących informacji:
- Dane kontaktowe: NIP, Nazwa Firmy, adres e-mail do kontaktu, numer telefonu do kontaktu, adres do wysyłki części
- Kod reklamowanego produktu: marka, model, kolor, rozmiar wg. wzoru:
np. VB 2618 001 52-15
- Data zakupu, numer dokumentu zakupu
- Informacja o potrzebnej części: zausznik prawy, zausznik lewy, front, nanośniki, śrubka, łącznik, końcówka do zausznika prawego, końcówka do zausznika lewego
- Szczegółowy opis uszkodzenia
- 3 zdjęcia uszkodzenia reklamowanego produktu
Wszystkie złożone reklamacje rozpatrzone będą przez DOSTAWCĘ jak najszybciej, w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od momentu złożenia zgłoszenia reklamacyjnego przez KUPUJĄCEGO. KUPUJĄCY otrzyma informację o rozpatrzonej reklamacji drogą mailową. W przypadku reklamacji lub serwisu posprzedażowego realizowanego w formie faktury korygującej do zakupionych wcześniej produktów zostanie wykonany zwrot środków na numer konta wskazany przez KUPUJĄCEGO.
TOLERANCJE
Do tolerancji w zakresie wymiarów, wagi i innych parametrów, odnoszą się ogólnie w tej branży stosowane normy dla poszczególnych rodzajów wyrobów, przy czym, o ile strony nie ustaliły inaczej, dopuszczalna będzie tolerancja nie mniejsza niż +/- 5%.
Rzeczywisty wygląd produktów może odbiegać od tego jaki został podany na stronach internetowych i w ofertach DOSTAWCY. Drobne różnice w wyglądzie wynikające z jakości zdjęć, bądź z indywidualnych ustawień komputera nie mogą być przedmiotem reklamacji.
ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI
O ile strony nie uzgodnią, na piśmie, inaczej, uważać się będzie, że zobowiązanie DOSTAWCY nie obejmuje Żadnych innych świadczeń poza wydaniem KUPUJĄCEMU towaru stanowiącego przedmiot umowy stron oraz przeniesieniem na KUPUJĄCEGO własności tego towaru po otrzymaniu od KUPUJĄCEGO ceny sprzedaży (w szczególności zobowiązanie SDOSTAWCY nie obejmuje obsługi technicznej odnośnie wykorzystania towaru).
Jakakolwiek odpowiedzialność DOSTAWCY związana z zawarciem umowy lub dokonaniem sprzedaży towarów, niezależnie od tytułu tej odpowiedzialności, nie obejmuje naprawienia szkód dotyczących spodziewanych korzyści, utraconego zysku, strat produkcyjnych, utraty renomy rynkowej itp.
Odpowiedzialność za posiadanie przez towar określonych cech lub za przydatność dostarczonego towaru do pożądanych przez KUPUJĄCEGO celów DOSTAWCA ponosi wyłącznie pod warunkiem, że udzielił KUPUJĄCEMU pisemnego zapewnienia, że towar posiada określone cechy albo że jest on przydatny do tych celów.
Do rozstrzygania wszelkich mogących wyniknąć pomiędzy stronami sporów, mogących wiązać się ze stosunkami opartymi na zawieranych przez strony umowach sprzedaży lub innych umowach, do których zastosowanie znajdowałyby niniejsze WARUNKI WSPÓŁPRACY, wyłącznie właściwy będzie Sąd powszechny rzeczowo i miejscowo właściwy dla DOSTAWCY.
DOSTAWCA informuje, że przedsiębiorcom nie przysługuje prawo do odstąpienia od towaru w terminie 14 dni bez podania przyczyny. Powyższe uprawnienie przysługuje wyłącznie konsumentom.
MARKETING I WSPARCIE REKLAMOWE
KUPUJĄCY otrzymuje od firmy pakiet materiałów elektronicznych dostępnych w danym sezonie do danej marki (zdjęcia wizerunkowe, zdjęcia do social media, materiały video). Wszystkie materiały udostępniane są wg. wytycznych producenta. KUPUJĄCY ma prawo korzystać z materiałów w celu promocji produktu w punkcie sprzedaży jak i w swoich kanałach online. Materiały wysyłane są do KUPUJĄCEGO mailowo. Wszystkie materiały powinny być wykorzystywane w sposób nie naruszający oryginalnej wersji tj. nie należy umieszczać dodatkowych elementów tekstowych i graficznych na zdjęciach wizerunkowych i innych. Wszelkie projekty realizowane przez KUPUJĄCEGO we własnym zakresie, muszą zostać wysłane do akceptacji przed umieszczeniem ich w punkcie sprzedaży lub poza nim. Materiały reklamowe do salonu (kostki z logo, ekspozytory na oprawy okularowe, postery) są dostępne na zapytanie KUPUJĄCEGO i wysyłane przez DOSTAWCĘ wraz z pierwszym zamówieniem na daną kolekcję lub w oddzielnej paczce na koszt DOSTAWCY. Dostępność materiałów i ich rodzaj może różnić się w zależności od sezonu. DOSTAWCA dysponuje innymi rozwiązaniami dla salonów optycznych uzależnionymi od indywidualnej współpracy. Zapotrzebowanie należy zgłaszać drogą mailową do Przedstawiciela Handlowego lub jego Opiekuna.